Resepi Popia Goreng Rangup Resepi Popia Goreng Rangup - The New Minded Resepi Popia Goreng Rangup Resepi Popia Goreng Rangup

Sabtu, 18 Januari 2020

Resepi Popia Goreng Rangup

9 comments

Popia Goreng Rangup

Assalamaualaikum dan Salam Sejahtera.

Hari ini saya ingin kongsi sedikit mengenai Resepi Popia Goreng Rangup..

Resepi Popia Goreng Rangup ni resepi isteri saya yang punya, saya sediakan bahan aje..

Bahan-bahan yang digunakan adalah udang segar, kobis, telur, carrot & bawang holland. Kesemua bahan-bahan tu kena sagat atau potong halus.. 

Cara menyediakan bahan-bahan tu adalah,

Langkah Pertama gorengkan udang dengan kunyit sedikit lepastu angkat udang yang dah siap goreng.. lepastu Goreng telur dadar dan dipotong halus suapaya senang nak letak dekat popia nanti. 

Seterusnya adalah tumiskan untuk bahan-bahan sayur pula. Pertama sekali tumiskan bawang holland dulu lepas dah naik wangi kita masukkan kesemua sayur tersebut bila dah siap masak angkat tosskan dia untuk bagi Kering sikit.. 

Masa untuk membalut popia...

Lepas dah siap sediakan kesemua bahan tu amik satu keping kulit popia dan letakkan sayur campur sikit, udang & telur sedikit dekat kulit popia lepas tu bungkuskan dia...

Ulangkan langkah diatas seberapa banyak yang anda mahu makan popia..

Lepas dah siap balut semua masa untuk goreng pula popia tu. Goreng popia dengan api suhu sederhana.

Dah siap goreng masa untuk makan pula... Makan popia bersama kopi memang terangkat tu.. kombinasi yang baik sekali.. 

Anda boleh juga cuba makan popia goreng bersama sos cili dan mayonis pun sedap juga.. 

Kulit popia yang saya gunakan yang brand ni, dia ok la juga ranggup kalau anda nak try boleh beli dekat Pasaraya terdekat anda.. 
Kulit Popia

If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It
SHARE

About Hasif


Blogger


Berkongsi Mengenai : Teknik SEO | Info | Tutorial | Freebies |


Untuk sebarang pertanyaan mengenai review atau giveaway boleh emel di:-

[email protected]

9 ulasan :

  1. mesti sedap tu sebab inti nya pun ada macam-macam dalam nya... rajin membantu isteri di dapur, bagus

    BalasPadam
  2. Sedapnya tapi Kalau mmaa buat x letak.udang la sebab allergy

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah setakat ni kami kami xde allergy seafood.. aah kalau ada allergy dgn seafood jgn letak pula udang ya..

      Padam
  3. wahhh. buat sendiri ke asep? berbakatnya!

    BalasPadam
  4. paliing suka klo buat sendiri part menggulung hehe..

    BalasPadam